Cześć, jestem Iwona Kamińska
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ze specjalizacją Pedagogika Terapeutyczna, Wychowanie Przedszkolne oraz Terapia Pedagogiczna. Ukończyłam studia podyplomowe „Wczesna Interwencja- Pomoc Dziecku i Rodzinie- w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju w tym z ze spektrum autyzmu i opieki nad małym dzieckiem”.
Iwona Kamińska
Pedagog specjalny
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ze specjalizacją Pedagogika Terapeutyczna, Wychowanie Przedszkolne oraz Terapia Pedagogiczna. Ukończyłam studia podyplomowe „Wczesna Interwencja- Pomoc Dziecku i Rodzinie- w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju w tym z ze spektrum autyzmu i opieki nad małym dzieckiem”.
Pracą z dziećmi ze spektrum autyzmu zajmuję się od 2015 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w czasie praktyk w szkołach i przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych oraz w ośrodku wczesnej interwencji. W placówce terapeutycznej asystowałam dzieciom podczas zajęć grupowych oraz prowadziłam terapię indywidualną. W Fundacji Synapsis odbyłam dwuletni specjalistyczny staż terapeutyczny w zakresie terapii dzieci z autyzmem i pracy z rodziną.
W Punkcie Przedszkolnym RIM prowadzę indywidualne zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej. Staram się aby na moich zajęciach dzieci czuły się komfortowo i bezpiecznie, gdyż w takich warunkach najlepiej nabywa się umiejętności. Podczas terapii wykorzystuję różnorodne metody m.in. elementy terapii behawioralnej, metody ESDM a także wprowadzam komunikację alternatywną i wspomagającą.
Ukończyłam następujące szkolenia/ warsztaty:
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce- 3 modułowy kurs bazowy
- The Early Start Denver Model- (ESDM Introductory Workshop)- I stopień
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 miesiąca do 9 roku życia
- KORP – PROGRAMY TERAPII – modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego
- VB- MAPP Ocena umiejętności i planowanie terapii
- Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci z autyzmem
- Picture Exchange Communication System- poziom I
- Program Rozwoju Komunikacji MAKATON- poziom podstawowy
- Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
- Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji? Szkolenie III modułowe
- AAC jako wsparcie mówienia
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Metoda werbo- tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej- cz. I
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
- Trening jedzenia. Trudności z jedzeniem u dzieci z zaburzeniami w rozwoju
- Ergoterapia- terapia ręki w rozwoju małego dziecka
- Ruch dla Uczenia się („Move to Learn”)
- Program Rozwoju Poznawczego „Klucz do uczenia się”
- SensoPaka- metody i formy pracy z płytami SensoPaki i Platformą Rezonansową
- Konferencja naukowo- szkoleniowa „Dziecko- Rodzina- Terapeuci- poznanie, wsparcie, współdziałanie”
- Stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością w zabawie- warsztaty
- Wprowadzamy AAC- warsztaty
- Jak wspierać komunikację dziecka z ASD?- warsztaty